Ledere på Næstved, Slagelse og Ringsted sygehuse har udviklet deres digitale mindset

Alle afdelings- og afsnitsledere på Næstved, Slagelse og Ringsted sygehuse har siden februar været gennem en digitaliseringsuddannelse.
Under sidste seance i uddannelsen blev der afholdt workshop
Uddannelsen igennem bestod blandt andet af workshops, hvor forskellige aspekter af sygehusenes digitale løsninger var i fokus.

- Forløbet har været en øjenåbner på mange måder.

Sådan lyder det fra sygehusdirektør Niels Reichstein Larsen, efter et kompetenceforløb for alle afdelings- og afsnitsledere på Næstved, Slagelse og Ringsted sygehuse netop er blevet afsluttet.

Siden februar har den samlede ledergruppe gennem 10 seancer udforsket deres digitale mindset, undersøgt og udfordret deres anvendelse af digitale løsninger og udviklet sig i høj grad.

- Men mest af alt har det betydet en øget nysgerrighed og lyst til fortsat at udvikle os, tænke mere digitalt og på den måde sikre de absolut bedste løsninger til gavn for både medarbejdere og ikke mindst vores patienter, siger Niels Reichstein Larsen.

Og med forløbet afsluttet bliver den helt store opgave nu at holde fast i det digitale mindset og udnytte sygehusenes digitale løsninger allerede fra opstarten af nye initiativer og projekter. Alt tyder dog på, at lederne på Næstved, Slagelse og Ringsted sygehuse kommer til at gøre netop det.

I starten af forløbet gennemførte man nemlig en såkaldt analyse af ledernes digitale modenhed. Og her næsten et halvt år senere er der altså sket en tydelig udvikling.

- Lederne har alle bevæget sig i en positiv retning, og vi kan se, at de alle har udviklet deres digitale mindset. Nu ser vi frem til at arbejde videre med digitale løsninger, der i sidste ende kan være med til at øge fokus på vores kerneopgave, siger Niels Reichstein Larsen.

Kompetenceforløbet er et samarbejde med Koncern Digitalisering i Region Sjælland, og undervisningen er blevet faciliteret af konsulentvirksomheden Lead. Tak til alle for et godt samarbejde.