Informationen ved indgang 11 er flyttet til indgang 50 på Slagelse Sygehus

Medarbejderne i Informationen på Slagelse Sygehus vil fremover have til huse i Akutafdelingen.
Informationen ved indgang 11 er flyttet  til indgang 50 på Slagelse Sygehus

De syv telefonister, der hver dag sikrer, at 800 opkald går de rette steder hen, når der ringes til omstillingen på Næstved, Slagelse og Ringsted sygehuse, er flyttet - og har nu arbejdsplads bag en luge i venteområdet i Akutafdelingen ved indgang 50.

Her vil de som før sidde klar alle ugens dage fra 7.00-20.00 til at hjælpe borgere, patienter, og pårørende, håndtere kritiske kald i forbindelse med for eksempel hjertestop, sectio og traumer - og i det hele taget hjælpe personalet med de mange ting, de hidtil har hjulpet med, håndtere værdisager, hjælpe med parkeringstilladelser og meget andet.

Medarbejdere kommer "hjem"

Ledende lægesekretær i Akutafdelingen, Dorthe Westergaard ser frem til, at få omstillingen og dens medarbejdere "hjem" i Akutafdelingen, hvor de er ansat.
- Jeg synes, at det er dejligt. De er jo en del af min medarbejdergruppe og resten er her eller i Næstved. Så jeg synes, at det er meget rart, at de kommer tættere på, så vi får et tættere forhold til dem. Og så de kan føle, at de er en del af en afdeling, fordi de nu skal dele personalerum og kaffemaskine med kollegerne.

Udover at medarbejderne i Informationen nu kommer hjem til deres kolleger i Akutafdelingen, kan flytningen også betyde, at dårlige patienter kommer hurtigere til hos de sekretærer, der tager imod dem i Akutafdelingen:

Hjælp med parkeringstilladelser

- Vi har et lille håb om, at det fjerner lidt af det pres, der er på Akutsekretærerne i at give parkeringstilladelser, siger ledende lægesekretær Dorthe Westergaard.

Patienter og pårørende kan fortsat få hjælp i Receptionen i indgang 11, når de ankommer til sygehuset der. Her kan de også fortsat få hjælp til parkering og andre praktiske ting.

Omstillingen vil fremover være at finde bag en luge til venstre for indgangen i Akutafdelingen under skiltet "Information", da de jo udover de mange opkald også hjælper med en lang række andre ting, når patienter og pårørende kommer på sygehuset.

Flytningen blev markeret ved en åbningsreception i de nye lokaler 2. juli.

Informationen ved indgang 11 er flyttet  til indgang 50 på Slagelse Sygehus
Her fem af de syv medarbejdere i Informationen - fra venstre Gitte Jensen, Susanne Schæffer (vikar), Mimi Marianne Kryssing-Berg, Hanne Friis og Connie Jelén. Også Lone Pedersen og Bettina Larsen hører med i telefonist-teamet.