International Præmaturdag blev markeret med balloner og kage

International Præmaturdag blev fredag markeret på Neonatalafsnittet på Slagelse Sygehus.
Dorte og Karina fra Neonatalafsnittet var begge glade for, at både medarbejdere og familier havde lyst til at markere dagen sammen.
International Præmaturdag blev markeret på Neonatalafsnittet på Slagelse Sygehus fredag d. 17. november.

I dag bliver der verden over sat fokus på præmature børn og deres familier. Det er nemlig International Præmaturdag.

På Neonatalafsnittet på Slagelse Sygehus blev dagen markeret med balloner, kage og frugt, og så var både medarbejdere samt nuværende og tidligere indlagte familier på Neonatalafsnittet mødt op for bruge eftermiddagen sammen. Dansk Præmatur Forening deltog også i arrangementet.

Karina Westergaard Rolf, der er oversygeplejerske på Neonatalafsnittet, bød velkommen og var glad for, at så mange medarbejdere og familier havde lyst til at bruge dagen sammen.

- Vi glædes altid over besøg i afdelingen, og det er dejligt at følge med i familiernes liv, efter de tager fra os. Samtidig er jeg simpelthen så stolt af at være i en afdeling, hvor der er så mange dybt dedikerede, professionelle og omsorgsfulde medarbejdere.

Dorte Hansen, der er sygeplejerske på Neonatalafsnittet, har været med til at arrangere dagen, både da den blev markeret for første gang på Neonatalafsnittet sidste år og igen i år. Hun fortæller, at det er en stor glæde som sygeplejerske at se både børn og forældre igen.

- De familier, der er kommet i dag, er ikke nogle, vi aktivt har opsøgt og inviteret. Det er mere blevet en naturlig ting for dem at kigge forbi, og det er præcis også sådan, vi gerne vil have det. Det er dejligt med et gensyn både med børnene og med deres forældre, for vi har været i et intenst forløb sammen, og man kan ikke undgå at få en betydning for hinanden.