Ny cheflæge på Kirurgisk Afdeling: Høj faglighed skal være drivkraften i afdelingen

Line Rosell Walker kender allerede Kirurgisk Afdeling særdeles godt. Hun blev nemlig ansat som speciallæge tilbage i 2009 og har siden været med til at udvikle afdelingen. For en måned siden overtog hun posten som cheflæge, da den daværende cheflæge gik på pension.
Line Rosell Walker er ny cheflæge på Kirurgisk Afdeling

Overtager en afdeling i udvikling

Fordi Line Rosell Walker har været ansat som læge i flere år, er det nemt for hende at beskrive den afdeling, hun netop er blevet leder for:

- Det er en afdeling i udvikling. Vi har nogle udfordringer, da vi eksempelvis mangler narkosesygeplejersker på operationsstuerne., men vi har også en afdeling fyldt med dygtige læger, som vil en hel masse og er fremme i skoene.

Ny måde at holde morgenkonference på

Efter en lidt hektisk start i rollen som cheflæge, hvor Line fortsat er en del af vagtplanen de første par uger, mærker hun efter en vagt pludselig energien komme i forhold til, hvad der skal ske i afdelingen:

- Vi har faktisk allerede ændret flere ting. For eksempel har vi lavet vores morgenkonference om, så den ikke længere inkluderer alle. Vi sad hver morgen ret mange mennesker i næsten 40 minutter. Nu er det kun vagtholdet og nogle speciallæger, der kigger på billeder. Det har kun kørt i en uge, men indtil videre oplever vi stor tilfredshed.

Når det spiller for patienten, spiller det også for personalet

At Line Rosell Walker kender både afdelingen og hele sygehuset så godt, ser hun primært som noget positivt:

- Det er uvurderligt i forhold til samarbejdet med de andre afdelinger, men det er også en fordel, at jeg har et godt kendskab til især personalet i min egen afdeling, men også personale fra andre afdelinger. Til gengæld har jeg også al historikken med mig, og nogle gange skal man ikke lade sig lede af historik, men trække en streg i sandet og komme videre.

At hun allerede kender afdelingen så godt, gør det nemt for Line at sætte ord på, hvad hun ser frem til i sit nye arbejde:

- Jeg glæder mig allermest til at få samarbejdet med Chefsygeplejerske Sabina Lund op at stå, og vi er enige om, at det er fagligheden, der skal drive det. Det er fagligheden, der betyder noget for medarbejderne, at vi gør det godt for patienterne. Det betyder noget for alle. Patienterne skal have en god behandling, og der skal være faglig høj kvalitet. Og det er simpelthen det vigtigste. Og så vil jeg selvfølgelig have fokus på arbejdsmiljøet, og jeg tror på, at høj faglighed også giver godt arbejdsmiljø. Spiller det for patienten, så spiller det også for personalet. Og hvis personalet er glade, så får patienten også en god oplevelse. Så det hele hænger sammen.

Derudover ser Line Rosell Walker frem til de nye samarbejder, som følger med rollen som cheflæge:

- Det er spændende, fordi det jo åbner for nogle helt nye muligheder, når jeg skal til at arbejde sammen med resten chefgruppen. Indtil videre sidder jeg lidt på hænderne, og skal lige finde min rolle i det.

I kollektiv med høns og Harry Potter

At Line allerede har et godt netværk på sygehusene, mærker hun også i fritiden, når hun jævnligt støder på kolleger i Brugsen eller andre steder. Line bor nemlig i lokalområdet i en form for kollektiv sammen med sin mand, sit yngste barn og forældre på en stor bondegård på Midtsjælland:

- Vi har både høns, ænder, hund og katte. Og så en hel del jord, som vi ikke bruger til så meget, forklarer Line.

Ud over at passe dyrene, bruger hun gerne sin fritid på at læse bøger, lægge puslespil og ikke mindst at bygge med klodser og være fan:

- Jeg bygger rigtig meget med Lego, og særligt Harry Potter-lego har mit hjerte. Jeg er nemlig Harry Potter-fan, så det basker. Det er lidt pinligt at indrømme, men sådan er det, fortæller Line med et stort smil.