Blodprøver og EKG i Korsør

Se kontaktoplysninger
Du skal bestille tid til blodprøvetagning og EKG, før du besøger os. Hvis du har påvist COVID-19 eller luftvejssymptomer, anbefales brug af mundbind eller visir.

Blodprøvetagningen i Korsør er MIDLERTIDIGT LUKKET

Blodprøvetagningen i Korsør er desværre midlertidigt lukket på grund af ressourcemangel.

I situationer, hvor der er mangel på personale for eksempel på grund af sygdom og ressourcemangel, kan det være nødvendigt for de klinisk biokemiske afdelinger, som driver blodprøvetagningsstederne i Region Sjælland, at ændre på bemandingen – og dermed antallet af tilgængelige prøvetagningstider – på de forskellige prøvetagningssteder.

Personalet på de klinisk biokemiske afdelinger tager sig også af akutte og livsvigtige blodprøver for indlagte patienter på sygehusene, og i situationer, hvor der mangler personale, må afdelingerne prioritere disse blodprøver frem for ambulante blodprøver på regionens prøvetagningssteder.

Desværre vil det ofte være de små prøvetagningssteder, hvor der må lukkes ambulante tider, da der er færre medarbejdere til at dele opgaverne.

I en midlertidige periode henviser vi til, at man kan få taget blodprøver hos praktiserende læger eller på regionens øvrige prøvetagningssteder.

Forberedelser​ - faste

I nogle tilfælde skal du faste, før der kan tages en blodprøve.

Blodprøvetagning​ - sådan foregår det

• Du skal altid medbringe dit sundhedskort.
  • Når du kommer, skal du tage plads i venteområdet.
  • Derefter bliver du kaldt ind for at få taget selve blodprøven.
  • Hav dit sundhedskort parat.

Der henvises til blodprøvetagning på Slagelse Sygehus ved:

• ​Børn
  • Patienter med rollator og kørestol

Elektrokardiogram (EKG)

Der kan p.t. ikke tages EKG'er i Korsør. Der henvises til Slagelse Sygehus.

Ventetid og svar

For de fleste blodprøver anbefales en kort hviletid inden prøvetagning.

Vi gør, hvad vi kan for at undgå ventetid, og vores mål er, at 9 ud af 10 besøgende i vores ambulatorium har fået taget blodprøver senest 30 min. efter ankomst og registrering i vores system.

Svar på blodprøver​

Resultatet af din blodprøve får du altid af den, der har henvist dig, enten din praktiseren​de læge/speciallæge eller sygehus afdeling.

Efter tre dage kan du også selv se dine blodprøvesvar på www.sundhed.dk.

Når klinisk biokemisk afdeling modtager blodprøverne fra vores ambulatorier eller din praktiserende læge, vil 80% af prøvesvarene være besvaret næste dag. De resterende prøvesvar kan tage op til 14 dage.​​​

Flere undersøgelser

Læs om de andre undersøgelser, vi laver i vores ambulatorium og laboratorium.​​​​​​​​

Blodprøver og EKG i Korsør

Klinisk Biokemisk Afdeling

Broskolen, Revvej 126

4220 Korsør

Google map

Blodprøvetagningen i Korsør er MIDLERTIDIGT LUKKET.

Blodprøvetagning og EKG foretages KUN med en forudbestilt tid.

Tidsbestilling

Tlf. 56 51 78 78 hverdage kl. 10-12

Øvrige henvendelser

Tlf. 58 55 94 62 hverdage kl. 8-15

Skriv til os

Øvrig information

Duftpolitik: Vi opfordrer til, at patienter, pårørende og personale i størst muligt omfang er duftneutrale under deres besøg.