Opvågningsafsnittet og Afdeling for Ambulant Kirurgi

Se kontaktoplysninger
Læs og se film om opvågning efter operation.
Vi sikrer os, at din vejrtrækning og kredsløbet er normalt og at du ikke har smerter eller kvalme.

Opvågningsafsnittet

Efter operationen på den centrale operationsgang køres patienter ind på Opvågningsafsnittet til observation inden de kommer tilbage til sengeafdelingen.

​I Opvågningsafsnittet plejer og behandler erfarne sygeplejersker patienter, som er blevet bedøvet og opereret. Sygeplejerskerne observerer blandt andet patienternes vejrtrækning, kredsløb (blodtryk og puls), sår og smerter.

Der er i afsnittet patienter fra alle sygehusets specialer.
Afsnittet er en stille zone.
Opvågningsaf​snittet råder over 13 sengepladser, som er adskilt af tynde skærme.

Som nyopereret har man brug for ro og hvile - afsnittet er derfor ikke velegnet til besøg af pårørende - med mindre patienten har specielle behov eller er under 15 år.

Afdeling for Ambulant Kirurgi

Når patienter er mødt til ambulant operation på Afdeling for Ambulant Kirurgi køres de tilbage hertil til opvågning og observation efter operationen - og udskrives herefter herfra.

I afsnittet plejer og behandler erfarne sygeplejersker patienter, som er blevet bedøvet og opereret. Sygeplejerskerne observerer blandt andet patienternes vejrtrækning, kredsløb (blodtryk og puls), sår og smerter.
Der er i afsnittet patienter fra alle sygehusets specialer.

Afsnittet er en stillezone.

Afdeling for Ambulant Kirurgi råder over 10 enestuer. På grund af disse er pårørende velkomne på afdelingen under hensynstagen til patientens tilstand og ønsker.

Sådan foregår det, når du skal bedøves

Bliv klogere på, hvordan det foregår, når du skal bedøves før en operation. Fra samtale med lægen, bedøvelse til opvågning efter operation.

Videoerne viser, hvordan fuld bedøvelse foregår på både børn og voksne. Se også videoer om lokalbedøvelse, rygbedøvelse som spinalbedøvelse og epidural smertelindring.

Se vores 7 videoer om bedøvelse:

Næstved Sygehus

Opvågnings- og Observationsafsnit, Anæstesiologisk Afdeling